سفر به ترکیه ممنوع است؟

سفر به ترکیه ممنوع است؟

ولی تیموری، مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در خصوص وضعیت فعلی گردشگری در ترکیه و اقدامات کشورمان برای امنیت افرادی که به این کشور سفر می‌کنند گفت: در هر حال آخرین توصیه‌ای که از وزارت خارجه به دست ما رسیده بر این بوده که هموطنان و مسافرانی که قصد سفر به مقاصد مختلف ترکیه را دارند ملاحظات امنیتی را رعایت کنند و همکاران ما در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مسافرتی نیز به آنها اطلاع‌رسانی کنند.

 
وی اظهار داشت: ما هم مجددا این امر را اعلام می‌کنیم و به هر حال انتظار داریم که همکارانمان در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مسافری و مسافران ملاحظات امنیتی را رعایت کنند. بنابراین توصیه ما به کسانی که قصد سفر به ترکیه را دارند این است که تا جایی که می‌توانند از سفرهای گردشگری که معمولا به عنوان سفرهای غیرضروری تلقی می‌شوند، اجتناب کنند. 

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: به هر حال ما هنوز بحث ممنوعیت سفر به ترکیه را مطرح نکردیم چون ممنوعیت سفر در شرایط و توافق‌های بین‌المللی معنای خاصی دارد و ممکن است یک سری مسائل و تعهدات مالی را برای بخش‌های خصوصیمان به همراه داشته باشد و اصطلاحا ما آن را شرایط بحرانی می‌گوییم. بنابراین فعلا شرایط بحرانی نیست و توصیه وزارت خارجه، وزارت کشور و سایر ارگان‌هایی که به نوعی در موضوع امنیت هموطنانمان نقش دارند به ما به عنوان سازمان متولی گردشگری این است که بگوییم سفرهای غیرضروری انجام نشوند. 

تیموری تصریح کرد: ما به دفترهای خدمات مسافرتی می‌گوییم که برای رعایت ملاحظات امنیتی در صورتی که اتفاقی رخ داد یا متوجه مورد یا حادثه‌ای مشکوک شدند، مراتب را به نمایندگی‌های کشورمان در ترکیه اطلاع بدهند و آنها را در جریان بگذارند و اطلاعات و ابلاغیه‌هایی را که نمایندگان کشورمان در ترکیه صادر می‌کنند را همیشه مدنظر قرار بدهند. 

وی افزود: تا جایی که اطلاع داریم فعلا هیچ کشوری سفر به ترکیه را ممنوع اعلام نکرده است. ما در دوره‌ای از سال جاری سفر به ترکیه را ممنوع اعلام کردیم و همزمان با ما برخی از کشورها از جمله روسیه هم این کار را کرده بودند ولی فعلا تا این ساعت ما هیچ ممنوعیتی را برای سفر گردشگران به کشور ترکیه نشنیدیم و خودمان هم رصد می‌کنیم.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: مطمئن باشید به محض اینکه خبر بحرانی بودن شرایط ترکیه برای گردشگران به دست ما برسد نمایندگی‌های کشورمان به سرعت اطلاع رسانی می‌کنند و ما هم همین توصیه‌های وزارت خارجه را در سطح کشور به هموطنان و همکارانمان در بخش غیر دولتی منعکس خواهیم کرد



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 20 دی 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: